Pradžia > Vilniaus Metro, Vilnius > Kas važinės Vilniaus metro?

Kas važinės Vilniaus metro?

Smagu, pamaniau, išgirdęs apie idėją Vilniuje statyti metro. Juk mums, lietuviams, mėgstantiems save lyginti su visais ir viskuo, būtų gera žinoti ir garsiai skelbti, kad neatsiliekame nuo Paryžiaus ar Londono. O gal ir spūstis Vilniaus keliuose sumažintų?! Visgi, atsiranda tokių, kurie siekia sugriauti “lietuvišką svajonę“ klausdami, ar sostinė turi pakankamai gyventojų, kad toks projektas atsipirktų. Atsakymą radau “Vilniaus Metro“ Interneto svetainėje.

Nežinau, ar tai oficiali informacija, ar tik “metro propaganda“, bet argumentas, siekiantis įtikinti metro būtinybe, labai įdomus. Ir vėl palyginimai. Interneto svetainėje pateikiami miestai, kurie nepabūgo statyti metro turėdami mažiau nei 1mln. gyventojų. Pirmasis – Stockholm su 700000 gyventojų. Antroje vietoje – Amsterdam su 730000. Žemiau sąraše – Oslo, Helsinki, Hannover, Rennes ir kiti. Atrodo lyg ir logiška mūsų sostinėje pradėti statybas žinant, kad Renne su 215000 gyventojų tokia iniciatyva nesigaili. Visgi, pamirštama, kad ne gyventojų skaičius, o jų tankumas lemia tokios transporto priemonės paklausą. Čia ir prasilenkia Vilniaus ir visų lyginamųjų miestų demografinė statistika. Štai Stockholm tankumas – net 4160 gyv./km(2), Amsterdam – 4459 gyv./km(2). Mažylis Renne talpina 4092 gyventojų kvadratiniame kilometre. Vilnius, deja, nesiekia net 1500!

Tos pačios svetainės “Dažnai Užduodamų Klausimų“ skiltyje radau ir dar išradingesnį argumentą. Siekiant atsakyti į klausimą “Ar Vilniuje pakankamai gyventojų, kad reikėtų statyti metro?“, rašoma:

“Šiuo metu vyrauja nuomonė, kad Vilniaus miestas metro sistemai yra pernelyg mažas. Tačiau iš tiesų ne gyventojų skaičius sprendžia miestų bendruomenių sprendimą statyti metropoliteną. Daugelis Kinijos, Indijos ar Bangladešo miestų, turinčių po kelis milijonus gyventojų, net nesvarsto metro susisiekimo sistemos galimybės. Tuo tarpu daugelis Vakarų Europos miestų, turinčių po kelis šimtus tūkstančių gyventojų, jau kelis dešimtmečius naudojasi metropolitenu. Juk metropoliteno transporto sistemas turi beveik visos Vakarų Europos ir Skandinavijos šalių sostinės. Priežastis paprasta: sostinė tarnauja ir aptarnauja ne tiktai savo zonos gyventojus, bet ir visą valstybę. Taigi metro reikalingumą Vilniuje lemia ne tik Vilniaus miesto, rajono apskrities, bet ir visos Lietuvos gyventojų poreikiai. Sostinė yra šios valstybės ekonominis, kultūrinis, mokslinis ir politinis centras ir čia savo poreikius tenkina ir kitų miestų, kaimų žmonės. Be to, metro poreikį lemia ir šalies ekonominis potencialas, gyventojų mentalitetas, savigarba, ambicijos bei gyvenimo tempas. Metro Vilniuje įmanoma pradėti statyti tik turint tam pasiryžimą. Didžiajai šalies gyventojų daliai šis pasiryžimas turi virsti ir politiniu sprendimu. Galima sakyti, metro tampa ne tik Vilniaus gyventojų, bet ir visos Lietuvos piliečių reikalu, jų požiūrio ir gebėjimo įvertinti esminius dalykus išraiška. Apsispręsdamas statyti metro, Vilnius, o kartu ir visa Lietuva, save pateikia kaip ambicingą, perspektyvią ir apie ateitį mąstančią sostinę ir, žinoma, valstybę. Paradoksalu, tačiau iš tiesų hamletišką metro buvimo klausimą lemia ne gyventojų skaičius, bet jų mąstymo kokybė. Taigi būdamas viena mažesnių Europos sostinių, Vilnius didiesiems kitų valstybių centrams gali prilygti savo planais ir užmojais.“

Išradingas atsakymas. Deja, ne į užduotą klausimą. Galima pamanyti, kad svarstome paminklo lietuvių mentalitetui, gal net naujo “pasaulio stebuklo“ statymą, o ne transporto priemonę mūsų sostinės gyventojams.

Kategorijos:Vilniaus Metro, Vilnius
  1. Vitalijus Jefišovas
    29 rugpjūčio, 2007 12:02

    Klausimas ar apsimokės.

  2. www.vilniausmetro.lt
    30 rugpjūčio, 2007 04:47

    Dėl Jūsų argumento, kad metro reikalingas ten, kur didesnis miesto gyventojų tankumas, tai pažymime, jog turime specialistų remiamą priešingą nuomonę. Metro aktualiausias miestuose, kur didesni atstumai. Dažniausiai tokie miestai būna plačiai išsibarstę ir tankumas juose mažesnis, nei kompaktiškuose miestuose.

    Argumentas, kad Vilnius per mažas, nėra paremtas jokiais oficialiais duomenimis. Akademikai neturi bendros nuomonės, kada metropolitenas reikalingas. Daug Azijos miestų turi po kelis milijonus gyventojų, bet poreikio metropolitenui nėra, tuo tarpu net ir kelių šimtų tūkstančių miestas, kaip kad Renne Prancūzijoje (215000 gyventojų), statosi metro, nes tam poreikis yra.

    Taigi, metro statomas ten, kur jo reikia. O reikia tada, kai žmogus 5 kilometrų atstumą piko metu įveikia per vieną valandą, kai kamščiuose sustoja greitosios, policijos ir gaisrinės automobiliai, skubėdami suteikti pagalbą. Šiuo metu būtent tokia padėtis yra Vilniaus gatvėse.

    Todėl pagrįstai keliamas klausimas, kodėl lietuviai taupo ne ten, kur reikia. Pietų Amerikoje miesto traukiniai važiuoja su keleiviais ant stogų- traukinių viduje nėra vietos. Pažiūrėjus iš šalies, darosi juokinga, bet labai jau panaši situacija yra ir Vilniaus mieste, kur žmonės stumdosi, norėdami patekti į sausakimšą autobusą ir yra priversti glaustytis su nepažįstamais žmonėmis.

    Šie ir kiti faktai rodo, kad Vilniaus visuomeniniam transportui reikia pagalbos. Ji reikalinga tam, kad greitis piko metu nebūtų 5 km/val., specialiosios tarnybų automobiliai galėtų nuvažiuoti į įvykio vietą, o patys neatrodytume juokingi besistumdydami norint įlipti į troleibusą.

    Štai todėl Vilniui reikia metro. Nes sparčiai tempais judame link liepto galo, kai kiekvieną dieną piko metu miestas virsta paralyžiuota ir atskirta nuo pasaulio prieblandos zona.

  3. ecrinna
    20 spalio, 2007 14:39

    Kas vazines?? Visi vazines… Varsuvoj yra metro ir visi vaziniejam… 🙂

  4. 23 spalio, 2007 16:23

    Tai kad gyventoju tankumas vilniuje mazas – ne visai tiesa.
    Juk vilniui priklauso daug “tuscios“ teritorijos aplink miesta – tai ir mazina statistini tankumo skaiciu! Pvz paimkim naujus rajonus – Seskine tankumas ~8000 /km2 prie pat pasilaiciai justiniskes fabijoniskes ir kt rajonai su tikrai nemazesniu gyv. tankumu. O centre koks tankumas? Juk niekas nesvaicioja apie metro kurnors prie Zaliuju Ezeru arba Paneriu miskuose?
    Jeigu vilniaus ribos butu ten kur baigiasi “miestas
    “ tai manau tas tankumo rodiklis butu panasus kaip Rene ar Osle jei ne didesnis

  5. keleivis
    14 vasario, 2008 08:38

    Labai teisingai:
    “Pvz paimkim naujus rajonus – Seskine tankumas ~8000 /km2 prie pat pasilaiciai justiniskes fabijoniskes ir kt rajonai su tikrai nemazesniu gyv. tankumu. O centre koks tankumas? Juk niekas nesvaicioja apie metro kurnors prie Zaliuju Ezeru arba Paneriu miskuose?“

    Ka mano straipsnio autorius apie tai?

  1. No trackbacks yet.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: